Het hybride voertuig – hybride accu vervangen

By | July 25, 2022

Het hybride voertuig

Er zijn verschillende problemen die specifiek zijn voor het starten van een hybride voertuig. Er doen zich verschillende problemen voor, afhankelijk van de toestand van de startmotor, de koplampen of mistlichten, en het laadsysteem. De Toyota Prius en Honda Accord hybride voertuigen gebruiken een startmotor met een groot vermogen en een aangegeven piekkoppel van 4000 NM. De Honda Accord maakt eveneens gebruik van een startmotor met een vermeld maximumkoppel van 3500 NM. De Toyota Prius gebruikt een kleine 12-volt motor met een piekkoppel van 2750 NM. Wanneer deze motoren herhaaldelijk een hoog koppel moeten leveren, kunnen zij oververhit raken en zekering vormen. Toyota begon met het gebruik van een grotere, 15-amp (accumuleert tot ongeveer 3500 ampère) puls-las voor het starten van de Prius in 2003. Het opgewaardeerde, 15-amp ( accumuleert tot ongeveer 5500 amp ) , motoraandrijvingscircuit is een “verbeterd startcircuit”.

Hybride voertuigen gebruiken een conventionele startmotor omdat zij zeer licht zijn, minder rotatietraagheid hebben en gebruik maken van bestaande batterijhouders. Bovendien kunnen zij gebruik maken van een startcontroller die de pulsspanning in de startmotor kan variëren om de juiste motorrespons te verkrijgen. Indien, zoals in het geval van de Honda Accord, de ontsteking van het hybride voertuig 5500 maal per minuut door de benzinemotor van het voertuig wordt aangestuurd en de dynamo slechts 3500 maal per minuut, zal de hybride motor in ongeveer 15 seconden oververhit raken als de motor onder belasting werkt. De Honda Accord Hybrid heeft de mogelijkheid om de duurzaamheid aan te vullen door de motor te onderhouden, waardoor het vermogen van de dynamo wordt verbeterd. Men moet echter beseffen dat de hybride auto door het starten en stationair draaien aanzienlijke eisen stelt aan de batterij.

Bij de werking van een hybride voertuig wordt de hoeveelheid elektrische energie uit de accu’s omgezet door de elektrische tractie en opgeslagen in de “reserve”-accu.

 

 

hybride accu vervangen

 

Hybride voertuigen verschillen – hybride accu vervangen

Hybride voertuigen verschillen in het algemeen van conventionele voertuigen omdat zij grote krachtige elektrische systemen bevatten, waarvan de verbrandingsmotor gescheiden is van de aandrijflijn van een hybride voertuig. Extra elektrisch vermogen, dat gewoonlijk afkomstig is van de verbrandingsmotor, wordt door de elektromotoren op de wielen overgebracht.

Hybride voertuigen moeten vaker worden onderhouden dan conventionele voertuigen. Het starten en stationair draaien van de motor veroorzaakt een aanzienlijke belasting van de hybride elektrische accu’s. Om optimale prestaties te kunnen blijven leveren, mag daarom alleen onder optimale omstandigheden met hybride voertuigen worden gereden. Het is algemeen aanvaard dat het hybride voertuig verschilt van het conventionele voertuig door zijn eigenschappen op het gebied van energieverzameling en -opslag. Daarom zijn er verschillende methoden nodig om de elektrische energie te regelen.

Het doel van dit artikel is u een idee te geven van wat u moet behandelen bij de inspectie van een hybride voertuig. Het hoofddoel van energie-opvang is het hybride voertuig in geval van nood op een vrij systematische manier te helpen starten. Voordat de motor wordt gestart, moet het hybride voertuig in staat zijn de behoefte aan vermogen te detecteren. Deze behoefte aan vermogen is afhankelijk van het motormodel en het soort energie dat zal worden overgedragen. Wanneer de motor op de juiste wijze voor het hybride voertuig is afgesteld, zal het maximale vermogen beschikbaar zijn en zal de auto de motor kunnen starten. De motor dient derhalve alleen te worden afgesteld voor omstandigheden waarin de motor het maximale vermogen kan leveren.

De accu’s worden normaal gesproken opgeladen door de conventionele elektrische stopcontacten. Daarom moeten de accu’s worden aangesloten, terwijl er aanpassingen in het elektrische systeem van de auto worden gemaakt. In het geval van de hybride auto betekent dit dat de motor alleen kan draaien als de accu’s van de hybride auto zijn aangesloten.

De computer die de motor aanstuurt moet in een juiste staat zijn. Om dit te bereiken moeten het verwarmingselement en de vervuilingsriem worden verwarmd. Deze moeten op hun plaats zijn voordat de motor wordt gestart.

opgeladen bij de motor.

De interne verbrandingsmotor

De hoeveelheid vermogen die de motor nodig heeft om de accu op te laden is de bepalende factor voor de efficiëntie van de motor, en

de motor moet in staat zijn tussen de verschillende toestanden te schakelen door soepel en geleidelijk over te schakelen van vol naar herladen.

Het aantal cilinders wordt bepaald door een formule die rekening houdt met het motorvermogen en de

verhouding van de motor Snelheid.

Het ingebouwde computersysteem is in staat de motor in een bepaalde verhouding te brengen en te houden om de accu op te laden.

 

 

Meer informatie ga naar https://www.hybrideaccuspecialist.be/hybride-accu-vervangen/